Garantie Refurbished

Op alle producten is de wettelijke garantie van toepassing. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een productgarantie of fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Op alle refurbished apparaten 2 jaar garantie. Goed om te weten is wát er precies onder de garantie valt.

iPhone & Samsung smartphones

Op sommige onderdelen van de telefoon zit beperkte garantie. Een telefoon is een gebruiksvoorwerp en zal altijd in mindere mate functioneren naarmate deze gebruikt is. Slijtage (door gebruik, stof, vocht, zand) is onvermijdelijk en dit valt niet onder de garantie.

Het volgende valt onder de garantie

  • Logic board en internal circuit problemen
  • Ghosting (1 jaar garantie)
  • Batterij (1 jaar garantie)

Het volgende is uitgesloten van garantie

  • Alle externe knoppen (power, volume en home knoppen) - reparatie mogelijk tegen speciaal tarief 
  • Alle externe ingangen (koptelefoon, oplader) - reparatie mogelijk tegen speciaal tarief 

Waterschade en waterdichtheid

Onze refurbished toestellen worden voor een technische controle opengemaakt. Hierdoor kan de waterdichtheid van het toestel minder zijn dan een nieuw toestel. Waterschade valt nooit onder de garantie.

Boete

Stuur je een refurbished apparaat op dat door eigen toedoen (waterschade, valschade) defect is geraakt, dan brengen wij €17,50 verwerkingskosten in rekening. Ook softwarematige problemen vallen in eerste instantie niet onder de garantie; je dient altijd eerst zelf het toestel te resetten. Houden deze problemen aan dan mag je het toestel natuurlijk gewoon terugsturen. Onze klantenservice helpt je graag.

Reparatie

In sommige gevallen kunnen wij het apparaat tegen betaling voor je repareren. 

Meer informatie over de reparatie van onze refurbished toestellen kun je opvragen via de klantenservice.

Ik heb een toestel dat defect is en onder de garantie valt

  1. Meld het toestel retour via contact - je ontvang alle retourgegevens
  2. Schakel iCloud uit
  3. Print het retourformulier en vul deze volledig in
  4. Geef het pakketje af bij een PostNL punt bij jou in de buurt
  5. ==

Na ontvangst krijg je van ons een bevestiging en zullen wij het toestel binnen 10 werkdagen proberen te repareren. Gaat het langer duren, dan nemen wij contact met je op.